اجرای نمایش طنز «بادشاه» در قزوین
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

این نمایش از ۲۸ فروردین در سالن اصلی تئاتر شهر واقع در پارک ملت قزوین از ساعت ۲۰:۱۵ به روی صحنه می رود.علاقه مندان برای دیدن این نمایش می توانند با مراجعه به سایت www.qazvinticket.ir نسبت به تهیه بلیط اقدام نمایند.

اجرای نمایش طنز «بادشاه» در قزوین

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری استان قزوین، تئاتر کمدی موزیکال بادشاه به کارگردانی سید قاسم قوامی از ۲۸ فروردین ماه به روی صحنه رفته و با اقبال خوب تماشاگران مواجه شده است.

این نمایش بر اساس یکی ازآثار فاخر ادبی کشور یعنی گلستان سعدی نوشته شده که متاسفانه امروزه کمتر شاهد اینگونه کارها هستیم که نویسندگان به آثار ادبی توجه ویژه داشته باشند اما کارگردان این مجموعه با اضافه کردن هنرمندانه چاشنی طنز به این حکایت باعث گردیده تا علی رغم زمان طولانی، این نمایش برای مخاطب جذابیت بالایی داشته باشد.

الویری در ادامه گفت: تولید طنز فاخر خصوصا در شرایط کنونی جامعه که نیاز بیشتری برای ایجاد فضای شاد و سالم برای خانواده ایرانی احساس می شود یکی از اهداف مهم حوزه هنری بوده و از اصلی ترین دلایل همراهی حوزه هنری استان قزوین با این نمایش همین ویژگی مثبت آن است.

وی خاطر نشان کرد در شرایطی که بسیاری از خانواده ها نگرانی های بجایی در مورد آثار فرهنگی تولید شده در سال های اخیر را دارند، نمایش بادشاه دارای نکته مثبت دیگری یعنی فراگیر بودن مخاطبان آن است، به گونه ای که گروههای سنی مختلف بدون دغدغه می توانند به تماشای آن نشسته و از دیدن آن لذت ببرند و نگران لودگی های بی مورد و یا شوخی های نامناسب برای گروه های سنی پایین تر نباشند.

الویری ادامه داد: موسیقی این نمایش نیز از دیگر نکات جذاب آن است چرا که به صورت زنده اجرا می شود و زیبایی این اثر فاخر را دو چندان می کند. همچنین این نمایش موزیکال اگرچه برداشتی از یک حکایت کتاب گلستان است ولی لحظاتی را دارد که بیننده را شگفت زده خواهد کرد.

وی افزود: این نمایش از ۲۸ فروردین در سالن اصلی تئاتر شهر واقع در پارک ملت قزوین از ساعت ۲۰:۱۵ به روی صحنه می رود.علاقه مندان برای دیدن این نمایش می توانند با مراجعه به سایت www.qazvinticket.ir نسبت به تهیه بلیط اقدام نمایند.

بازیگران:مرتضی نجفی(در نقش تلخک)- پیام نوروزی (در نقش سلطان)- محمدقویدل(در نقش: خوابگزار هندو، بازرگان خاوری و زن پوش یک)- ابراهیم میر قاسمی( در نقش وزیر اصغر)- مهدی خدائی( در نقش وزیر اعظم)-سید محمد موسوی (در نقش وزیر عدلیه)- افشین نادرخانی (در نقش زن پوش دو)- هاشم خلیلی (در نقش جارچی)- امیر بهرامیان (در نقش وزیر نظمیه)- محمد یغمائی (در نقش وزیر التجار)- رامین فلاح (در نقش طویل السّلطنه)- امیرمحمد فتحی (در نقش حقیرالسّلطان)- محمد زارعی (در نقش دیلاق الممالک)- حمید وحدانی (در نقش مَلَک و مرزبان باختری)- محمد خدایاری (در نقش سردار یونانی،ابلیس، گزمه )- حسین امامقلی (در نقش: درباری، نوازنده، گزمه)- حمید کاکاوند (در نقش: سردار مصری، درباری، گزمه)- علیرضا گروسی (در نقش: درباری، نوازنده، گزمه)- دارا قوامی (در نقش: درباری، نوازنده، گزمه)- میثم چگینی (در نقش: درباری ، نوازنده، گزمه)- عطا (در نقش: غلام)

نوازندگان :
سینا کرمی نور : کمانچه
طه امینی : تار
محمد سام حسین پور : تنبک / ضرب
اهورا گل بداغی : دف / تنبورین
آرتین محمد جعفر : پرکاشن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *