برگزاری نمایشگاه «انسان و حضور، متافیزیکی یا عرفانی» با حمایت حوزه هنری قزوین
۳۰ بهمن ۱۴۰۲

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری استان قزوین نمایشگاه انسان و حضور، متافیزیکی یا عرفانی که به نمایش آثار زهره شایسته فر می پردازد در سالن نمایش های حوزه هنری استان قزوین برگزار شد.

برگزاری نمایشگاه «انسان و حضور، متافیزیکی یا عرفانی» با حمایت حوزه هنری قزوین

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری استان قزوین؛نمایشگاه «انسان و حضور، متافیزیکی یا عرفانی» که به نمایش آثار زهره شایسته فر می پردازد در نمایشگاه مهر حوزه هنری استان قزوین به اجرا درآمد.

زهره شایسته فر در خصوص هدف برگزاری نمایشگاه گفت: دستاورد هنری حاضر برگرفته از پژوهشی است که به صورت مفصل در رساله دکتری من با موضوع : پژوهشی تطبیقی در ویژگی‌های  بصری  و بیانی نقاشی‌های عصر طلایی ایران و هلند (قرن ۱۱هجری/ ۱۷ میلادی) می‌باشد که هدف آن ترویج، شناخت و لذت هنر نقاشی به سبک نوین و امروزی با پیشینه فرهنگی است که در ادامه می تواند منجر به پرورش و خلق ایده و آماده شدن هنرمندان نقاش جهت شرکت در نمایشگاه‌های نقاشی با رویکرد انسان‌ محور شود و از سوی دیگر علاقمندان به دنیای هنر نقاشی را نیز ساعتی به تماشای آثار فرهنگی اصیل و تأثیرگذار بنشاند.لذا  سعی من بر این بود تا با توجه به مطالعات صورت گرفته، نقاشی­هایی را با الهام از نقاشی­های دو کشور ایران و هلند در قرن هفدهم میلادی خلق کنم و چون عملکرد ذهن هر انسانی شبیه یک رادار، امواج محیط پیرامون را درک و آن را به وسیله مغز تجزیه و تحلیل می‌کند، بنابراین شانس دایره دریافت این امواج با درج خلوص بالا، برای انسانی که دارای روحی صیقلی‌تر و شفاف‌تر است، بیشتر خواهد بود. من نیز باتوجه به این نکته، برداشتی آزاد از ذهن انسانی خود را که در برابر تجملات این جهانی و آن جهانی، بر سر دوراهی قرار دارد و نیازمند نور و روشنایی برای انتخاب مسیر صحیح می‌باشد را به تصویر کشیدم.

شایسته فر در ادامه افزود: علت انتخاب شهر قزوین برای برگزاری این نمایشگاه این بود که قزوین دومین پایتخت دوره صفویه است و از طرفی دوره‌ای است که در سه مقطع تحصیلی‌ام از جنبه‌های گرافیکی، پویانمایی و نقاشی آن را بررسی کرده ام. البته بعد از برگزاری موفقیت آمیز نمایشگاه در نگارخانه مهر حوزه هنری قزوین، تصمیم گرفتم این روند به یک تور نمایشگاهی تبدیل و در جهت آگاه‌سازی و پرورش ذهنیت مخاطب با هنر نقاشی معاصر تبدیل بشود؛ لذا شهر بعدی زنجان خواهد بود.

زهره شایسته فر در خصوص علاقه و تخصص خود گفت: علاقه‌ای شخصی که به هنر به خصوص هنر‌های بصری و تجسمی دارم، به دوران نوجوانی بر می‌گردد. بنابراین ذهن هنری‌ام مشغول به کار شد، و اولین قدم در زمان نوجوانی، شرکت در مسابقات هنری، با تکنیک مداد رنگی، با موضوعاتی از طبیعت و طبیعت بی‌جان بر داشته شد. جذابیت‌های هنری این مسیر آنچنان زیاد شد، که دو مقطع تحصیلی کارشناسی گرافیک، کارشناسی ارشد انیمیشن و دکتری تخصصی پژوهش هنر را برایم به ارمغان آورد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *