تئاتر بچه‌های مسجد موجب ترویج هنر مردمی می شود/ جذب ۵ هزار مخاطب
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱

سید قاسم قوامی مدیر واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری استان قزوین گفت: تئاتر بچه‌های مسجد یک حرکت ارزشی است که با هدف بستر سازی برای رشد و اعتلای هنری گروه‌های نمایشی و گسترش فعالیت‌های هنری درمساجد برگزار می شود.

تئاتر بچه‌های مسجد موجب ترویج هنر مردمی می شود/ جذب ۵ هزار مخاطب

مدیر واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری استان قزوین روز شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در آذرماه سال گذشته پس از فراخوان جشنواره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد با عنوان «محرابیان» دبیرخانه این جشنواره در استان دایر شد و ۲۲ گروه از استان قزوین در سامانه ملی محرابیان ثبت نام کردند.

کارشناس مسئول حوزه هنری قزوین در ادامه اظهارداشت: این گروه ها پس از در اختیار قرار دادن متن‌های نمایشی در نهایت ۱۸ گروه برتر برای تولید اثر در قزوین، الوند و اقبالیه اقدام کردند و اقدام کردند و پس از بازبینی نهایی ۱۲ گروه مجوز حضور در این رویداد را کسب کردند.

وی اظهار داشت: برگزاری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد در سه مرحله برنامه‌ریزی شد که دو مرحله از برگزاری این نمایش‌ها سال گذشته پس از نماز مغرب و عشاء در مساجد استان قزوین در هر مرحله ۳۰ نوبت اجرا صورت گرفت و مرحله سوم تئاتر بچه‌های مسجد از امروز تا ۲۸ اردیبهشت ماه با اجرای پنج اثر در قالب ۵۲ اجرا در ۲۱ مسجد برگزار می شود.

این مسئول افزود: اولین جشنواره استانی تئاتر مردمی بچه‌های مسجد استان قزوین در ۲۰ اردیبهشت با حضور ۱۱ اثر نمایشی که هشت اثر آن را آقایان و چهار اثر را بانوان تولید کرده اند در امامزاده اباذر برگزار می شود.

قوامی اظهارداشت: اجرای تئاترهای آپارتمانی از برنامه‌های پیش بینی شده در سال جاری است که بزودی به صورت آزمایشی در چند مجتمع آپارتمانی اجرا خواهد شد.

این کارشناس تئاتر تصریح کرد: در هر اجرای تئاتر بچه های مسجد بین ۲۰ نفر تا ۲۰۰ نفر مخاطب داشته ایم که می توانیم ادعا کنیم که با برگزاری این رویداد هنری بیش از ۵ هزار نفر به مخاطبان تئاتر بچه های مسجد اضافه شده است.

قوامی تصریح کرد: در مجموع تعداد ۱۱ نمایش و ۱۱۰ اجرا در ۷۵ مسجد برگزار می‌شود و مراسم اختتامیه جشنواره نیز در روز  ۲۸ اردیبهشت ماه برگزار شده و  سه اثر برتر به دبیرخانه ملی جشنواره معرفی می شود.

وی اضافه کرد: اهدای جایزه ویژه به بهترین متون بومی نمایش و نیز یک جایزه ویژه به گروهی که بهره مندی بیشتری بیشتری داشته باشند نیز اهدا خواهد شد.

گفتنی است در این نشست از پوستر جشنواره تئاتر مردمی بچه های مسجد رونمایی شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *