تدوین ۱۴ کتاب جدید حوزه ادبیات پایداری در حوزه هنری قزوین
۲۴ آبان ۱۴۰۱

محمدرضا امامقلی: تولید کتب ادبیات پایداری قزوین در سال جاری ۴۰ درصد بیشتر از کل دهه ۹۰ بوده است.

تدوین ۱۴ کتاب جدید حوزه ادبیات پایداری در حوزه هنری قزوین

رئیس حوزه هنری استان قزوین هم در آیین رونمایی از کتاب «روزهای پیام‌بری»که در کتابخانه امام‌خمینی(ره) برگزار شد، چشم‌انداز حوزه هنری را پرچمداری «هنر پیشران پیشرفت» بیان کرد و گفت: به همین خاطر سعی کردیم که ادبیات پایداری و تاریخ شفاهی را به صورت جدی دنبال کنیم و به همین خاطر کارگاه‌های خلق آثار ادبی حوزه پایداری و مقاومت را در حوزه هنری احیا و فعال کردیم.

محمدرضا امامقلی با بیان اینکه در دهه ۹۰ فقط ۱۰ عنوان کتاب حوزه ادبیات پایداری در حوزه هنری قزوین تألیف و منتشر شده است، اضافه کرد: اما در سال ۱۴۰۱ به تنهایی ۱۴ عنوان کتاب در حوزه ادبیات پایداری در قزوین تدوین، چاپ و منتشر شده‌اند. بنابراین تولید کتب ادبیات پایداری قزوین در سال جاری ۴۰ درصد بیشتر از کل دهه ۹۰ بوده و به صورت سالیانه ۱۴۰۰ درصد رشد کرده است.

وی از تشکیل باشگاه یا مرکز رشد ادبیات پایداری در حوزه هنری قزوین خبر داد و گفت: ایده خلاقانه تشکیل باشگاه یا مرکز رشد ادبیات پایداری و آفرینش‌های ادبی و استفاده از ظرفیت نویسندگان مجرب حوزه ادب پایداری به ما این تجربه را آموخت که می‌توان از همه ظرفیت‌های فرهنگی استان قزوین برای ثبت و ضبط اسناد انقلاب اسلامی و دفاع مقدس استفاده کرد.

امامقلی ادامه داد: از خانواده شهدا و ایثارگران و همچنین رزمندگان و پیشکسوتان دفاع مقدس درخواست می‌کنم که در عرصه ادبیات پایداری به ما کمک کنند. چون حوزه هنری قصد دارد با تمام توان خودش برای تدوین خاطرات این عزیزان اهتمام به خرج دهد.

وی یادآور شد: سه حوزه خاطرات انقلاب اسلامی، خاطرات دفاع مقدس و خاطرات پیشرفت و دستاوردهای انقلاب ۳ حوزه‌ای هستند که برای تدوین و تنظیم کتب ادبیات پایداری و تاریخ شفاهی روی آنها تمرکز کرده‌ایم و از همه کسانی که صاحب روایت‌های ناب در این حوزه‌ها هستند، انتظار داریم که دست ما را بگیرند و کمک ما برای تدوین آثار فاخر باشند.

گفتنی است؛ کتاب «روزهای پیام‌بری» تازه‌ترین اثر روح‌الله شریفی است که توسط انتشارات سوره مهر به همت دفتر دادبیات و هنر مقاومت در چهار فصل تنظیم شده و راوی زندگی غلامحسین حدادزادگان، کارمند بنیاد شهید قزوین،راننده آمبولانس پیکر شهدا و پیام‌رسان شهادت تعدادی از شهدای قزوین است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *