جشن انقلاب هنرمندان
۱۲ بهمن ۱۴۰۲

دیدن دانه‌های سفید رنگی که از آسمان یکی پس از دیگری به زمین می‌ریزد خواب را از سرم می‌پراند، گویی دیشب دل آسمان …

جشن انقلاب هنرمندان

ظهر روز پنجشنبه ۱۲ بهمن ۱۴۰۲، دورهمی دوستانه فعالین حوزه هنری قزوین در عمارت هنر همراه با ویژه برنامه دهه فجر انقلاب اسلامی برگزار شد.

مثل عادت هر روز در حالی که یک چشم باز و یک چشم دیگرم نیمه باز است به کنار‌ پنجره می‌روم تا با دیدن آسمان آبی چشم نواز روزم را شروع کنم، پرده اتاقم را کنار میزنم و دیدن دانه‌های سفید رنگی که از آسمان یکی پس از دیگری به زمین می‌ریزد خواب را از سرم می‌پراند، گویی دیشب دل آسمان پر از ابرهای سیاه بوده و برف در  سکوت شب سیاهی‌ها را کنار زده حالا لباس یک دست سپید با دانه‌های بلورین برف دوخته و بر تن زمین پوشانده است.

همزمانی دهه فجر، بارش برف و قرار دوستانه امروز در حوزه هنری حال خوبی برای آخر هفته‌ام رقم زده است؛ شالگردنی که از سال پیش بافته بودم را دور گردنم می‌اندازم و به راه می‌افتم.

به مقصد می‌رسم، وارد عمارت هنر می‌شوم رد پای برف بر تزیینات آجرکاری اطراف پنجره‌ها در هر نگاهی چشم نوازی می‌کند، ترکیب هنر و هوای برفی امروز حال و هوای وصف ناپذیری را در این عمارت رقم زده است.

دورهمی دوستانه امروز فعالین حوزه هنری در ساختمان اصلی برگزار می‌شود، به طرف ماه نشین حرکت می‌کنم؛ تعداد صندلی‌های چیده شده و پذیرایی آماده شده روی میز‌ نشان از یک دورهمی دوستانه باشکوه دارد.

صندلی‌ها یکی پس از دیگری با حضور نوجوانان و جوانان خوش فکر فعال در حوزه هنری پر شده و مراسم شروع می‌شود.

محمدرضا امامقلی رئیس حوزه هنری استان قزوین چند دقیقه‌ای پای تربیون حاضر می‌شود و در مورد برکات ماه رجب و ایام الله دهه فجر سخن می‌گوید؛ در پایان سخنان خود نیز از تلاش‌های فعالین حوزه هنری تشکر و قدردانی می‌کند.

در این دورهمی دوستانه از زحمات و تلاش‌های روح‌الله شریفی کارشناس واحد آفرینش‌های ادبی و ادبیات پایداری حوزه هنری قزوین و علی اصغر رضایی مدیریت روابط عمومی حوزه هنری قزوین تقدیر به عمل آمد و این دو مدیر سابق تودیع شدند.

در ادامه برنامه مهسا الویری به عنوان مدیر روابط عمومی حوزه هنری، میثم باجلان کارشناس تولید حوزه هنری و مرتضی سازنده کارشناس هنرهای تصویری حوزه هنری قزوین معارفه شدند.

همچنین در این برنامه از سایت جدید حوزه هنری قزوین به آدرس www.artqazvin.ir رونمایی می‌شود؛ در سایت جدید سعی شده فضایی طراحی شود که انعکاس بهتری از فعالیت‌های حوزه هنری صورت گیرد؛ همچنین در طراحی جدید بخش معرفی محصولات حوزه هنری تعبیه شده است.

در این برنامه از فعالین رسانه و انسان رسانه‌های حوزه هنری زهرا محمدی، محمد حسن عسگری فرد، مرتضی سازنده به عنوان فعالین فضای مجازی، میثم باجلان، مهدی علیدوست، امیررضا وفاپور و رادمهر نعیمی فعالین در تولید نابودی خانواده در یک شب؛ واکنش سریع به بمب گذاری کرمان و از نوجوانانی که از رویداد قزوینتو به حوزه هنری ملحق شدند و فعالیت موثری در حوزه کودک و نوجوان انجام دادند تجلیل شد.

همچنین در پایان، از تیم اجرایی بازیستا در جهت برگزاری این رویداد حضوری در قزوین تجلیل به عمل آمد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *