دومین دوره رویداد «رویاتو بساز» در قزوین به پایان رسید
۶ خرداد ۱۴۰۲

دومین دوره رویداد هنری« رویاتو بساز» ویژه دختران مرکز رشد حوزه هنری قزوین با تولید چند فیلم مستند کوتاه به پایان رسید.

دومین دوره رویداد «رویاتو بساز» در قزوین به پایان رسید

مراسم اختتامیه دومین رویداد«رویاتو بساز» با حضور کبری علیخانی مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری قزوین محمدرضا امامقلی رییس حوزه هنری استان در عمارت هنر قزوین برگزار شد.

رییس حوزه هنری قزوین گفت: در دوره دوم آیتم « رویاتو بساز» تعداد ۷۰ نفر از دختران جوان ثبت نام کردند که ۴۰ نفر به مصاحبه دعوت شدند و در نهایت ۱۲ نفر برای طی دوره آموزشی انتخاب شدند و در چهار گروه سه نفره در خصوص مستند سازی آموزش دیدند.

وی ادامه داد: دختران هنرجو در مدت سه هفته با مهارت های فیلمنامه نویسی، فیلمبرداری، ایده پردازی، رصد، پژوهش تدوین آشنا شدند و در پایان توانستند مستند سازی کنند.

محمدرضا امامقلی اظهارداشت: مرکز رشد بانوان حوزه هنری قزوین به عنوان اولین مرکز رشد کنشگر بانوان در عرصه رسانه در استان حدود دو سال است که فعالیت خود را آغاز کرده است.

وی بیان کرد: دومین دوره رویداد با عنوان« رویاتو بساز» مربوط به تولید آیتم تلویزیونی با قالب آرشیو و نریشن متناسب با بانوان اجرا شده است.

این مدیر هنری افزود: همه شرکت کنندگان در سنین جوانی ۱۸ تا ۲۲ سال در این دوره ها شرکت می کنند و پس از آموزش به مهارت تولید محتوا می رسند و می توانند در خصوص خانواده، زن و جمعیت، محتوای تلویزیونی تولید کنند و در معرض دید قرار دهند.

امامقلی تصریح کرد: سال گذشته در جشنواره عمار در بخش تلویزیون اینترنتی مقام اول را دختران مرکز رشد حوزه هنری قزوین کسب کردند و تولیداتشان در رسانه باقلوا پخش شد.

وی گفت: رویداد «رویاتو بساز» یک تجربه هنری از کار گروهی بانوان بود که دختران جوان نشان دادند می توان کار جریان سازی به صورت گروهی را علیرغم سختی آن با موفقیت انجام داد.

امامقلی تصریح کرد: اگر سلول بنیادی تشکیل دهیم قابل تکثیر شدن است و این رویداد نشان داد می توان با تعداد بیشتری در سطح کشور این کار هنری را تداوم بخشید.

وی خطاب به دختران جوان هنرمند گفت: ساخت مستند را ادامه دهید و بدانید نظام اسلامی به سینماگر ناظر زن نیاز دارد و چون تعداد زنان سینماگر محدود شده در آینده سینما منتظر نسل جدید سینماگرانی چون شماست و می توانید رویای خود را با کمک حوزه هنری محقق کنید.

امامقلی بیان کرد: حوزه هنری را خانه خودتان بدانید و هر جا هستید به این مکان بعنوان خانه هنری خود و پشتیبانی واقعی برای رسیدن به موفقیت ها نگاه کنید.

در ادامه فاطمه عابدزاده مدیر مرکز رشد خواهران حوزه هنری گفت: در آستانه دو سالگی مرکز رشد بانوان حوزه هستیم و با حضور نیروهای تازه نفس مسیر هموار شده است.

وی اظهارداشت: رسالت مرکز رشد مشخص است و باید در تحقق چشم اندازهای ترسیم شده همت کنیم و حوزه هنری این فرصت را ایجاد کرده تا دختران جوان وارد عرصه هنر شوند و استعدادهای خود را شکوفا کنند.

در پایان از هنرجویان دوره دوم تجلیل شد. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *