دومین رویداد استانی استاپ موشن در قزوین برگزار شد
۱۴ آبان ۱۴۰۱

دومین مرحله رویدادهای استانی استاپ موشن با همکاری حوزه هنری استان قزوین و حوزه هنری کودک و نوجوان در محل نگارخانه استاد محصص برگزار شد.

دومین رویداد استانی استاپ موشن در قزوین برگزار شد

مرتضی سازنده مسوول مرکز رشد حوزه هنری قزوین معرفی به موضوع این رویداد پرداخت و گفت: تکنیک هنری استاپ موشن و آموزش چگونگی ساخت استاپ موشن موضوع این رویداد یک روزه حضوری بود که بیش از ۱۰۰ دانش‌آموز قزوینی در آن شرکت کردند.

مرتضی سازنده به تشریح فضای کلی رویداد پرداخت و توضیح داد: رویداد ملی استاپ موشن یک رویداد متفاوت با رویدادهای مشابه هنری است. در این رویداد نوجوانان تیم می‌سازند و یاد می‌گیرند چطور کار گروهی انجام بدهند و در خلال این کار تیمی تولیدات هنری داشته باشند.

مسوول مرکز رشد حوزه هنری قزوین تاکید کرد: رویداد ملی استاپ موشن به بچه‌ها یاد می‌دهد همیشه امکانات و بودجه اولویت نیست. اولویت، توانمندی‌های ما و خلاقیتی است که در کار خرج می‌کنیم. اینجا بچه‌ها با کمترین تجهیزات استاپ موشن می‌سازند تا بتوانند در راستای رسالت فرهنگی و رسانه‌ای خود به ایفای نقش بپردازند.

با اتمام آموزش مربیان، تیم‌ها فعالیت گروهی خود را پیرامون ساخت استاپ موشن شروع کردند و با کمک منتورهای حاضر در رویداد به پیاده‌سازی ایده‌ها و طراحی صحنه کار خود پرداختند.

وی ادامه داد: آشنایی دانش‌آموزان با تکنیک هنری استاپ موشن، ترویج جایگاه استاپ موشن و تشویق و توانمندسازی جوانان برای ایفای نقش رسانه‌ای خود اهداف برگزاری دومین رویداد ملی استاپ موشن است.

گفتنی است؛ مربیان و منتورهای حاضر در رویداد علاوه بر ارائه همزمان نمایش نمونه‌کارهای فاخر این تکنیک هنری، به آموزش استاپ موشن و معرفی انواع آن پرداختند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *