کاروان بازیستا در قزوین
۶ بهمن ۱۴۰۲

رئیس حوزه هنری استان قزوین گفت: یکی از اهداف برگزاری رویداد ملی بازیستا، ایجاد حس کنشگری و آشنایی نوجوانان با بازی‌سازی است.

کاروان بازیستا در قزوین

رویداد ملی بازی نامه‌نویسی بازیستا در قالب آموزش «بازی نامه‌نویسی» به نوجوانان در قالب بازی رومیزی، بازی محیطی و اتاق فرار در قزوین از ۵ بهمن ماه آغاز شد و ۶ بهمن به پایان رسید و قرار است تا پایان سال در ۵ استان دیگر نیز به اجرا درآید.

رویداد ملی «بازیستا» با ابتکار حوزه هنری استان قزوین و با هدف آشنایی نوجوانان و با موضوعاتی از قبیل قهرمانان ملی و مذهبی، مکان‌های تاریخی و باستانی، تاریخ ایران، پیشرفت و دستاوردهای ایران و…  برگزار شد.

یکی دیگر از اهداف بازیستا، ایجاد حس کنشگری نسبت به اهداف اصلی این رویداد و همچنین آشنایی نوجوانان با بازی‌سازی و ایجاد علاقه‌مندی قشر جوان برای فعالیت در این عرصه می‌باشد. این بخش از رویداد حضوری در محورهای ایران من، قهرمان من، آیین من و پیشرفت برگزار شد.

بر اساس آمارهای موجود، ۳۴ میلیون نفر در ایران سرگرم بازی‌های رایانه‌ای بوده و به اصلاح گیمر هستند. بازی‌ها را به‌ جرئت می‌توان اثرگذارترین حوزه در صنایع فرهنگی و خلاق دانست که روزبه‌روز در حال فراگیری در نسل امروز است.

برآوردها حاکی از آن دارد که متاسفانه حوزه بازی یکی از نقاط مغفول در حکمرانی و سیاست فرهنگی بوده و لازم است در این زمینه توجه بیشتری به آن شود.

رویداد ملی بازی نامه‌نویسی بازیستا گامی بزرگ در شناسایی استعدادهای روایت‌گر و ایجاد زمینه کنش‌گری نسبت به مسائل هویتی در نوجوانان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *