شب‌شعر “سرود صبح خجسته” با حضور شاعران در حوزه هنری استان قزوین برگزار شد
۱۶ بهمن ۱۴۰۲

به همت حوزه هنری استان قزوین شب شعر “سرود صبح خجسته” با حضور شاعران مطرح استان قزوین برگزار گردید.

شب‌شعر “سرود صبح خجسته” با حضور شاعران در حوزه هنری استان قزوین برگزار شد

شب‌شعر “سرود صبح خجسته” با حضور شاعران در حوزه هنری استان قزوین به تاریخ ۱۶ بهمن ۱۴۰۲؛ برگزار شد.در این جلسه که باهمت حوزه هنری انقلاب اسلامی استان قزوین برگزار شد، شاعران سروده‌های خود را پیرامون دهه مبارک فجر، امام خمینی (ره)، شهدا و ایران اسلامی قرائت کردند.
سید محمدحسین ابوترابی، به‌عنوان مجری کارشناس جلسه در خصوص ویژگی جریان شعر قبل و بعد از انقلاب اسلامی و مختصات آن مطالبی را عنوان کرد.
ابوترابی افزود به لحاظ محتوایی در شعر پیش از انقلاب فریاد عدالت‌خواهی و ظلم‌ستیزی و سلطه طاغوت در شعر شاعرانی چون علی موسوی گرمارودی، طاهره صفارزاده، شهریار دیده می‌شد و پس از پیروزی انقلاب نیز حال و هوای ورود امام خمینی (ره) به ایران و پیروزی انقلاب در اشعار شاعرانی چون فریدون مشیری، هوشنگ ابتهاج، حمید سبزواری، مشفق کاشانی، سلمان هراتی، سید حسن حسینی و دیگران نمودار شد.
وی در ادامه افزود از نظر زبانی هم نوآوری‌هایی چون ترکیب‌سازی، ردیف‌های بلند و نمادهای جدید در شعر سید جلال موسوی و نصرالله مردانی در ادبیات آن دوران شکل گرفت.
در ادامه جلسه شاعران اسماعیل سکاک، محمد ارداقیان، تقی احمدی، مهدی اکبرشاهی، علیجان محمدی، معراج دولتی، علیرضا سکاکی، آسیه بختیاری، فاطمه زارع، مریم ایوزخانی، زینب صادق‌زاده سروده‌های خود را قرائت کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *