ظرافت هنر خوشنویسان ایرانی در هیچ کشور دیگری وجود ندارد
۱ خرداد ۱۴۰۲

چهره‌ ماندگار خوشنویسی ایران گفت: خوشنویسی یک هنر ملی است و هیچ کشوری در هنر خوشنویسی به اندازه ایران با ظرافت کار نمی‌کند.

ظرافت هنر خوشنویسان ایرانی در هیچ کشور دیگری وجود ندارد

محمدجلیل رسولی اظهار کرد: آثاری که در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شده آثار ارزشمندی است که قابل تشویق است، استان قزوین این‌چنین هنرمندانی را در حوزه خوشنویسی پرورش داده است.

وی ادامه داد: خوشنویس برای خلق یک اثر زحمات فراوانی را متحمل می‌شود چراکه باید چشم زیبابین او قوی باشد تا زیبایی را ببیند و به واسطه قلم و مرکب آن را روی کاغذ خلق کند.

این چهره‌ ماندگار خوشنویسی ایران بیان کرد: برخلاف تصور برخی‌ها آفرینش هنر خوشنویسی کار بسیار سختی است و من در این ۶۰ سالی که در این حوزه فعالیت دارم همواره با عشق کار و سعی کرده‌ام با فعالیت در این حوزه باعث آبروی خوشنویسی ایران باشم، هرگاه به کشوری سفر کرده‌ و تشویق شده‌ام افتخار کرده‌ام که یک ایران تشویق شده است.

وی گفت: شاگرد استاد «سید حسین میرخانی» بودم و در تمام مدتی که زیر نظر ایشان هنر خوشنویسی را می‌آموختم سعی کردم که استادی شبیه ایشان شوم چرا که این استاد به آنچه می‌نوشتند معتقد بودند؛ روح و روان آدم‌ها در اثرشان منعکس می‌شود و افراد ریزبین قطعاً این موارد را درک می‌کنند.

این استاد خوشنویسی تصریح کرد: یک خوشنویس وقتی وضو می‌گیرد و شروع به کار می‌کند نیرویی در وجودش می‌جوشد که بسیار مؤثر است و سبب می‌شود هنرمند بتواند آثار فوق العاده‌ای را خلق کند.

رسولی در پایان با اشاره به اینکه خوشنویسی با خون ایرانیان عجین است، خاطرنشان کرد: خوشنویسی یک هنر ملی است و هیچ کشوری در هنر خوشنویسی به اندازه ایران با ظرافت کار نمی‌کند و در دنیا هیچ کشوری وجود ندارد که بتواند مانند ایران نستعلیق بنویسد، بنابراین جامعه باید قدر آن را بداند و مسئولین باید به آن بها دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *