عصر سینمایی سوره
۳۰ بهمن ۱۴۰۲

اکران مردمی فیلم های منتخب فجر ۱۴۰۲ از تاریخ ۲۵/۱۱/۱۴۰۲ تا ۳۰/۱۱/۱۴۰۲ در حوزه هنری استان قزوین از انجام شد.

عصر سینمایی سوره

اکران مردمی فیلم های منتخب فجر ۱۴۰۲ از تاریخ ۲۵/۱۱/۱۴۰۲ تا ۳۰/۱۱/۱۴۰۲ در حوزه هنری استان قزوین از انجام شد.

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری استان قزوین: اکران فیلم‌های جشنواره فجر با عنوان «عصر سینما سوره» روی پرده سینما رفت. اکران فیلم‌های مرتبط با انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و کودک و نوجوان که شامل پنج فیلم «مجنون»، «احمد»، «صبح اعدام»، «آپاراتچی» و «آسمان غرب» می باشد و البته در بخش نوجوان فیلم «رؤیا شهر» برای اکران انتخاب شد.

تلاش شد فیلم‌هایی برای اکران انتخاب شود که تا حدودی با استان قزوین در ارتباط است به گونه‌ای که فیلم مجنون که در لیست اکران فیلم‌های فجر استان قرار نداشت با رایزنی‌های انجام شده در لیست اکران قرار گرفت چراکه نقش آفرینی رزمندگان قزوینی در این فیلم پررنگ بود.

اولین برنامه از سلسله روزهای اکران فیلم جشنواره مختص به فیلم احمد بود که به مناسبت روز جانباز و پاسدار جمعی از حافظان نظام و امنیت برای تماشای این فیلم گردهم آمدند، موضوع این فیلم به تشریحی از اقدامات سردار شهید احمد کاظمی در مواجهه با فاجعه زلزله بم بود که علی رغم داشتن انتقاداتی کوچک خوب توانست به تشریح شرایط فاجعه بپردازد، البته در تولید این اثر نقش آفرینی محمد برادران هنرمند قزوینی قابل انکار نبود.

فیلم دوم جشنواره که با حضور جمعی از رزمندگان دفاع مقدس همراه بود به فیلم مجنون اختصاص داشت که باتوجه به اقدامات شایان رزمندگان قزوینی در عملیات خیبر و نقش آفرینی مهدی صباغ شهردار قزوین در آن با استقبال چشمگیری همراه شد.

فیلم اختصاص یافته به روز سوم اثری از بهروز افخمی با عنوان «صبح اعدام» بود که به تشریح صبح روز ۱۱ آبان ۱۳۴۲، و تیرباران محمداسماعیل رضایی و طیب حاج رضایی که در قیام ۱۵ خرداد آن سال نقش آفرین بودند، پرداخته بود.

فیلم های روز چهارم و پنجم و ششم به ترتیب، «آسمان غرب»، «آپاراتچی» و «رویاشهر» بود که با حضور اصحاب رسانه، خانواده شهدا، رزمندگان دفاع مقدس، مسؤولان نهادهای کودک و نوجوان، خانواده نیروهای ارتش، لشگر و هوانیروز، به صورت رایگان اکران شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *