فراخوان تولید تئاتر صحنه ای استان قزوین در دو بخش بومی و ملی
۱۲ آبان ۱۴۰۱

مسوول واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری استان قزوین از فراخوان تولید تئاتر صحنه ای استان قزوین در دو بخش بومی و ملی خبرداد و گفت: فراخوان از ۳۰ مهرماه سال‌جاری آغاز شده و آخرین مهلت ارسال آثار ۳۰ آبان‌ماه جاری است.

فراخوان تولید تئاتر صحنه ای استان قزوین در دو بخش بومی و ملی

سیدقاسم سیدقوامی با اشاره به پشتیبانی از تولید نمایشنامه و آثار نمایش صحنه ای در سال ۱۴۰۱ بیان کرد: برای ما دستیابی به ایده های ناب برای تولید و اجرای آثار نمایش صحنه ای هم در قالب تولید نمایشنامه و هم در قالب اجرای آثار باکیفیت از اهمیت ویژه ای برخوردار است لذا امسال این فراخوان را در دو بخش ملی و استانی منتشر شد.
وی گفت: در همین راستا نمایشنامه نویس های بومی در اولویت این پروژه هستند و آثار غیربومی در صورتی که شرایط فراخوان را داشته باشند به صلاحدید دبیرخانه این رویداد پذیرفته می شوند و روند تولید آثار نمایشی با نظارت واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری استان قزوین صورت می گیرد.
سیدقوامی با اشاره به حمایت های مالی از آثار ارایه شده، اظهار کرد: در دو بخش تولید نمایشنامه و آثار تولید شده نویسندگان بومی و غیربومی حداقل با سه اثر نمایشی و همچنین حمایت از کارگردانان این نمایشنامه ها، در قالب قرارداد پشتیبانی صورت می گیرد و آثار تا پایان سال‌جاری به اجرای عموم در خواهد آمد.
مسوول واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری استان قزوین عنوان کرد: در فراخوان ارایه شده نمایش های طنز در اولویت است و مقتضی است که نمایشنامه نویسان متون پیشنهادی خود را در قالب فایل PDF به همراه درخواست مکتوب به شماره ۰۹۱۲۷۸۷۷۶۲۴ در پیام رسان ایتا ارسال نمایند و یا به آدرس قزوین، بلوار مدرس، روبروی بوستان ملت، جنب سینما بهمن، پلاک ۷۷ ارسال نمایند و یا با تلفن های حوزه هنری، داخلی ۲۰۴ تماس بگیرند.
وی با اشاره به موضوعات این فراخوان افزود: موضوعات در دو بخش ملی و استانی تعریف شده که موضوعات بخش ملی شامل؛ موانع تاریخی پیشرفت در ایران، چهره های پیشرو پیشرفت در کشور، روایت قله های پیشرفت و تصویر آینده ایران می باشد.
سیدقوامی تصریح کرد: در بخش استانی نیز شامل؛ باغستان آینده شهر قزوین، احوال، منش و روش زندگی مفاخر بزرگ استان قزوین، آینده محیط زیست و کشاورزی در استان قزوین و آینده صنعت در استان قزوین می باشد.
مسوول واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری استان قزوین در ادامه ضمن اشاره به زمان ارسال آثار تصریح کرد: فراخوان از ۳۰ مهرماه سال جاری در استان منتشر شده و آخرین مهلت ارسال آثار ۳۰ آبان‌ماه سال جاری است و طی مکاتبه ای با مدیرکل مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری کل کشور، این فراخوان در سراسر کشور منتشر می شود.
وی در پایان عنوان کرد: بازخوانی متون یکم آذرماه و بحث خرید متون برگزیده از نویسندگان و نمایشنامه نویسان بومی و ملی ۱۵ آذرماه جاری انجام می شود و سپس مرحله قرارداد با کارگردانان برگزیده صورت می گیرد که تا ۳۰ آذرماه ادامه دارد و اجرای نمایش ها نیز تا پایان سال به انجام می رسد.

علاقه‌مندان می توانند با تکمیل فرم مربوطه در این رویداد ثبت نام نمایند.
https://survey.porsline.ir/s/kGSv5av

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *