“قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب” از قهرمان من می گوید
۲۳ بهمن ۱۴۰۲

در برخورد با کودکان این نسل که از “باب اسفنجی” و “دختر کفشدوزکی” گرفته تا ” بتمن ” و ” مرد عنکبوتی ” همه رو از حفظ هستن، گاهی بپرسیم که قهرمانان ملی، مذهبی و حتی محلی خودتون رو میشناسید؟

“قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب” از قهرمان من می گوید

در برخورد با کودکان این نسل که از “باب اسفنجی” و “دختر کفشدوزکی” گرفته تا ” بتمن ” و ” مرد عنکبوتی ” همه رو از حفظ هستن، گاهی بپرسیم که قهرمانان ملی، مذهبی و حتی محلی خودتون رو میشناسید؟ سوال اینه که کودکان قزوینی، ” محمد علی رجائی “، ” عباس بابایی ” ، شاهنامه و دیگر قهرمانان بومی و محلی دیار مینودری رو چقدر می شناسند؟

با همین سوال پر از حرف، دل رو زدیم به دریا و رفتیم سراغ ” قصه های خوب برای بچه های خوب”. اینبار با نقالی این کتاب زنده و نمایش و یه اجرای زیبا. کاری که بتونه شخصیت ها و چهره‌های شاخص و قهرمانان بومی و ملی رو در ذهن کودکان قزوینی ثبت کنه. از رییس جمهور شهید محمد علی رجایی تا خلبان شهید عباس بابایی. از شاهنامه و شخصیت های اسطوره ای گفتیم و نمایش اجرا کردیم.

برنامه ” قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب ” رو با هدف معرفی قهرمانان بومی در قالب پویش قهرمان من در مدارس ابتدایی شهرستان قزوین شروع کردیم و با هدف الگوسازی و قهرمان پروری و احیای الگوهای ناب ایرانی و اسلامی از این هفته بصورت هفتگی به یکی از مدارس ابتدایی شهر قزوین می ریم.

این اتفاق قشنگ رو مرکز رشد کودک و نوجوان حوزه هنری استان قزوین در قالب هفت اجرا در هفت مدرسه از مدارس مناطق کم برخوردار برگزار میکنه که در طی این سلسله اجرا، با بهره گیری از توانمندی هنرمندان بومی و در قالب نمایش و پرده‌ خوانی و نقالی به معرفی چهره‌های شاخص و قهرمانان بومی استان از جمله شهیدان بابایی، رجایی و … می‌پردازه.

لازمه که بگم مرکز کودک و نوجوان حوزه هنری استان قزوین به تازگی تاسیس شده و کارش رو با دو رویداد حرفه ای کوک آب و قزوینتو شروع کرد و بازیستا اولین رویداد ملی بازی نامه نویسی رو کلید زد. هر کدوم از این رویدادها به معرفی و تولید محتوا با مسائل زیست محیطی آب، میراث فرهنگی شهر قزوین و قهرمانان ملی و مذهبی پرداخت و کودکان و نوجوانان قزوینی تو این رویدادها شرکت داشتن و حالا فرصتی برای ادامه ی این مسیر رو در دست دارن.

راستی اجرای برنامه رو سپردیم به سه هنرمند بومی. امیر والا عابدیها، علیرضا اقمشه و علی سلیمانی. اولین اجرا در مدرسه ی شهید فرهیخته در منطقه‌ فارسیان بود که به تاریخ ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ با حضور ۳۵۰ دانش آموز قد و نیم قد انجام شد. حتما تو پیج اینستاگرام استوری هاش رو دیدید. این هفته هم بچه های قدیم آباد آماده باشن که قهرمان شهرتون داره میاد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *