«پویایی» شاخصه امروز حوزه هنری قزوین است
۱۸ دی ۱۴۰۲

محمد حسن سلیمانی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به عملکرد حوزه هنری قزوین اظهار کرد: در سه سال گذشته در نوع نگاه حوزه هنری قزوین به جوانان و فرهنگ و هنر تغییر اساسی اتفاق افتاده و امروز این پایگاه فرهنگی از حالت ایستا و انفعالی و رویداد محوری عبور کرده است.

«پویایی» شاخصه امروز حوزه هنری قزوین است

محمد حسن سلیمانی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به عملکرد حوزه هنری قزوین اظهار کرد: در سه سال گذشته در نوع نگاه حوزه هنری قزوین به جوانان و فرهنگ و هنر تغییر اساسی اتفاق افتاده و امروز این پایگاه فرهنگی از حالت ایستا و انفعالی و رویداد محوری عبور کرده است

وی افزود: با توجه به سند تحولی حوزه هنری قزوین که در دوره مدیریت جدید آن تعریف شده شاهد پیشرو بودن این مجموعه در عرصه فرهنگ و هنر با حضور و همکاری جوانان و نوجوانان علاقمند به حوزه فرهنگ انقلاب اسلامی هستیم.

این فعال حوزه فرهنگ در موضوع تاریخ شفاهی و تاریخ معاصر قزوین توضیح داد: امروز حوزه هنری موفق شده با یک نگاه تحول آفرین بخش عمده فعالیت موتور فرهنگ در قزوین را به حرکت درآورد و فعالیت در این زمینه را به جوانان محول کند و از همین رو شاهد اقدامات مبتکرانه به خصوص در حوزه تولید محتوای تصویری و آموزش بوده‌ایم.

وی با اشاره به تولیدات محتوایی در زمینه‌های فیلم، نمایش، مستند، تاریخ شفاهی و… در حوزه هنری قزوین گفت: علاوه بر اینکه فرصت‌های زیادی در اختیار هنرمندان اصیل قزوینی قرار گرفته، به ظرفیت جوانان و نوجوانان نیز توجه شده است.

سلیمانی ادامه داد: برای مثال نگارخانه مهر حوزه هنری قزوین امروز علاوه بر اینکه آثار هنرمندان صاحب سبک قزوینی را به نمایش می‌گذارد فرصتی هم برای جوانان فعال در حوزه‌های مختلف هنری ایجاد کرده است.

وی تصریح می‌کند: ورود حوزه هنری به موضوع میراث فرهنگی و تاریخ شفاهی و به خصوص تاریخ معاصر قزوین و تولید آثار مکتوب و مستند در این زمینه‌ها امروز به طور چشمگیری تحول داشته و می‌توان گفت در آینده نزدیک شاهد تولیدات ماندگار از حوزه هنری در این زمینه‌ها هستیم.

این فعال حوزه تاریخ شفاهی یادآور شد: رشد و پویایی امروز حوزه هنری قابل تحسین است و باید نقدها به آن از مجرای تک قطبی و صرفاً توجه به دیدگاه فردی خارج شود، قطعاً حوزه هنری با رویکردی که امروز در پیش گرفته است منشأ خیر و اتفاقات هنری بسیار بزرگ برای استان قزوین است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *